エヴラおじが素敵なこと言ってるので訳してみた。

オーレ・グンナー・スールシャール氏が正式監督として3月28日に3年契約をマンチェスターユナイテッドと締結したことを受けて、マンUやJuveにも在籍していたパトリス・エヴラがコメントを残していたので紹介したいと思う。

筆者的には最後の結びの言葉が一番好きなので興味ある方は最後の段落だけでもいかがでしょうか。太字は個人的にいいなあと思った言葉です。

 

 

 

 

 1本目の動画

Hi, everyone!! What a day! What a great news!

ハーイ、みんな!なんて日だ!なんて素晴らしいニュースなんだ

 

I'm always smiling but I'm SO HAPPY today for you, Ole!! You already know that.

俺はいつも笑っているけど、今日はオーレ、君のためにすごく嬉しく思う!もう君は知ってるはずだけどね。

 

But I just want to share with all the United fans. This is a great news! This is the right decision!

でも、このことを全てのユナイテッドファンと共有したかった。これは本当に素晴らしいニュース!本当に素晴らしい決断だ!

 

I wanna say a massive thanks to people who made that decision, to Ole, to all your family, to "Mick Phelan" of course, because people doesn't talk enough of "Mick" Phelan but that kind of person should be at the club, should never leave the club no matter what.

最大級の賛辞を贈りたい。この決断をした人とオーレに、あなたのファミリーみんなに、そして当然ながら”ミック”・フェラン*1にも。なぜなら人々は”ミック”・フェランについてあまり話さないからね。でも、このような人間こそクラブにいるべき人間で、なんであろうとクラブを去るべきではない。

 

So, what a day! What a day for all the United fan. Finally, I think.... you know.... I hate talking about the past but the previous maneger, you have to respect them because they won trophy. This is really important.

改めて、なんて日なんだ。全てのユナイテッドファンにとってなんて日なんだ。最後になるけど、知ってのとおり俺は過去について話すのは嫌いだ。でも過去の監督はリスペクトしなければならない。なぜなら彼らはタイトルを獲得しているからだ。これはマジに重要なことなんだ。

 

May be you didn’t like the way, the style, the way we play and everything. BUT they win trophy. So respect them. So thank you to all of them but we are here to talk about the future and future is Ole now.

もしかしたら、彼らのやり方、スタイル、その他もろもろ気に入らなかったかもしれない。でも彼らはタイトルを獲得した。だからリスペクトするんだ。過去の監督みんなにありがとうと伝えたい。しかし、俺たちは未来について話すためにここにいる。そして今、未来とはオーレのことだ。

 

Why I say this is a great dicision, because when I hear that news, I'd say, finally the United mentality as a big family is just back. We back in business.

この決断がなぜ素晴らしいかと言うと、やっとユナイテッドのメンタリティー、ビッグな家族としてのメンタリティーが戻ってきたからだ。準備万端なんだ。

 

I don't want United to make some b???  of siginig expensvie player. NO! This is the... I think this is the best sigining.

俺はユナイテッドに高額な選手と契約なんてしてほしくない。マジにNOだ。この(スールシャールとの)契約こそがベストな契約なんだ。

 

So, I just wanna talk as well to...  give a message to all the young player. Don't let him down. He's  someone who is really generous, he's smiling everytime  but he's a "KILLER". So make sure you do the right job. Because people tell " Ole, he's a nice guy!", yeah, I play with him and you know, if you lose he's not a nice guy.

そして同じように後輩たちにもメッセージを送りたい。彼をがっかりさせるなよ。彼はとても寛大でいつもニコニコしているけど、彼は"キラー"*2なんだだから正しい仕事をするように。人々は「オーレはなんてナイスガイなんだ」と言う。あぁ、その通りさ。俺も一緒に仕事をした。でも負けるとただのナイスガイじゃないからな。

 

So, I just want to say a positive message to all the fan over the world. We have to be behind Ole, we have to support him and to make sure he will achieve big things. Becuase now the heart part of  the job is starting from now. Because people want United to WIN TROPHY!

そして、俺はただ世界中のファンに前向きなメッセージを届けたい。俺たちはオーレについていかないといけないし、彼をサポートしなければならない 。そして彼が大きなことを成せると信じないといけない。なぜなら、仕事の核心的な部分は今から始まるし、人々はユナイテッドのタイトル獲得を熱望してるからだ!

 2本目の動画

 Since Ole you take the team, the team is playing a good football. We're winning lots of games. We made that miracle in Champions League. And now the goal is to reach top4.

オーレが就任してからチームは良いサッカーをしている。たくさんの試合に勝利している。CLでは奇跡*3も起こした。そして目標はトップ4だ。

 

So, guys calm down.Calm down. Even if we don't make it, don't forget where we came back from. I think no one would bet 2 months ago, United will be able to get a chance to qualify for the CL.

 だからみんな落ち着け。落ち着くんだ。仮にうまくいかなかったとしても、俺たちがどこから這い上がってきたか忘れるな。2か月前ならだれもユナイテッドがCL枠に食い込めるチャンスがあるとは思わなかっただろう。

 

So don't put any pressure,any extra pressure. Now with the new maneger, just go every game, like support the team, only positive enrgy, no negativity. So this is done.

だからプレッシャーをかけるな。余計なプレッシャーはいらない。新しい監督とともにチームをサポートし、前向きな姿勢だけで、ネガティブな思考を排除し、試合に臨むんだ。この話はいったんここまで。

 

Now let's focus on the goals and we're going to do it. Even if we don't, I will still be happy because I know in the future United will back. The story never die.

今は目標について話そう。俺たちはうまくやるだろう。もしできなくても、それでも俺は嬉しいだろう。なぜなら将来的にユナイテッドが復活することを俺は知っているからだ。この物語が死ぬことはない。

 

 What I like about the siginig for Ole is, we got someone who knows the club, got the United DNA, such a nimble?? person and a hardworker.

オーレとの契約について俺が気に入ってることは、クラブのことを熟知していて、ユナイテッドのDNAを持ち、軽快で勤勉な人間と契約したことだ。

 

(中略)

 

All the young player, like I say. When you come and sign for United, don't sign for the money. DON'T SIGN FOR THE MONEY. Sign for the Badge. SIGN FOR THE BADGE. This is one of the biggest club in the world! So please, respect the Badge. We Back.

すべての後輩たちよ、ユナイテッドにきて契約するときカネのためにサインなんかするなよ。カネのためになんかにサインするな。クラブのエンブレムに契約を捧げろ(胸を叩きながら)。クラブのエンブレムに契約を捧げろ。このチームは世界で一番大きなチームの中のひとつだ。後生だからクラブをリスペクトしてくれ。俺たちは戻ってきたんだ。

 

*1:マンUのアシスタントコーチである、マイク・フェランのことと思われる。

*2:スールシャール監督は現役時代『童顔の殺し屋』の異名で名を馳せていた名ストライカーだった”

*3:1stレグをホームの地で0-2で敗れるも敵地で3-1で勝ち越す